nl

Reisverslag

Van 3 tot en met 10 maart 2012 - [ vaarroute ]

Dag 00

Inleiding

29.02.2012

Een weekje voor het vertrek brengt een koerier een groot pak, met daarin twee zilvergrijze kartonnen dozen met een stijlvol zwart etui. Onze boorddocumenten! We vinden per etui ook nog cruise-informatie, adressenbadges voor de bagage, en stickers met onze naam en suitenummer op...
Silversea ontvangt zijn klanten met stijl, en denkt praktisch.
Dat belooft!

Dag 01

Singapore: meer dan een vogelvlucht.

01.03.2012

Vandaag is het zover, ons Silversea avontuur begint. We vliegen met Qatar Airways vanuit Zaventem via Doha naar Singapore. Qatar Airways heeft een namiddagvlucht, wat ons tijd geeft om rustig naar de luchthaven te rijden. We hebben de kans om in business class te vliegen.

Dag 02

Singapore ‘Garden City’

02.03.2012

Na een uitgebreid ontbijt tijdens de vlucht landen we in Singapore, het is ondertussen al na de middag. We lopen door de prachtige terminal in retro design, met mijlenlang vasttapijt en eilanden van groen, een unieke luchthaventerminal met palmbomen, exotische bloemen en klimplanten. Singapore is dan ook gekend als ‘Garden City’, de natuur is er moeiteloos geïntegreerd in de publieke ruimte.

Dag 03

Silversea Whisper

03.03.2012

We ontwaken in Marina Bay Sands hotel en struinen nog eventjes rond tussen de vele boetieks. Vandaag worden we om 14u verwacht aan de haven waar Silversea Whisper aangemeerd ligt. Silversea Whisper is een ultra luxueus 6 sterren schip. Een wereld van elegantie, met aandacht voor intimiteit , waar kwaliteit en passie de hoogste standaard is en een onberispelijke persoonlijke service een belofte.

Dag 04

Silversea lifestyle

04.03.2012

We varen een hele dag door Maleisische wateren naar onze volgende bestemming, Ho Chi Minh City in Vietnam. Het ontbijtbuffet op La Terrazza, aan de achtersteven van de Whisper, is open van 8 tot 10 u. Vroege vogels en late slapers vinden in de Coffee Corner in de Panorama en de Observation Lounges van 06.30 tot 11.00 een afzonderlijk ontbijtplek. En ook al zou je dat missen, is er nog altijd roomservice, 24u/24u.

Dag 05

Good morning Vietnam!

05.03.2012

Wanneer we deze ochtend de ogen openen, stoomt het schip langzaam de Mekong rivier op om aan te leggen aan Nha Rong Port in Ho Chi Minh City, het vroegere Saigon.
We ontbijten op het dek en gaan rond 9.30 u van boord. Silversea heeft voor een Landing Card gezorgd. Elk half uur staat een shuttlebus klaar om passagiers naar het stadcentrum te brengen, op slechts 5 minuten rijden van de haven.

Dag 06

So long Saigon

06.03.2012

Silversea biedt passagiers begeleide uitstappen aan. In Vietnam is het bezoek aan de Cu Chi tunnels, het ondergrondse bolwerk van de Vietcong uit de jaren vijftig, één van de indrukwekkendste uitstappen. Ook het bezoek aan de Mekong-delta is populair.

Dag 07

Silversea Service

07.03.2012

Vandaag ontbijten we in de suite. Gisterenavond hingen we de bestelling aan de deur en vanochtend om 9u30 stipt wordt er aan de deur geklopt. In een mum van tijd is ons ontbijttafeltje stijlvol gedekt.

Dag 08

Onderweg naar Hong Kong

08.03.2012

We zijn nog een dagje op zee onderweg naar Hong Kong. Kapitein Angelo Corsero geeft om 12u een stand van zaken wat betreft de positie en de snelheid van het schip, en de weersverwachting voor de komende dagen.

Dag 09

Hong Kong

09.03.2012

Hong Kong, 15° graden, mistig. Wanneer we het gordijn opentrekken, zien we een Hong Kong onder een laag wolkengordijn hangen. Victoria Bay ligt er grijs bij, en het begrip 'wolkenkrabber' wordt ons direct duidelijk. De hoogste onder hen verdwijnen letterlijk in de wolken.

Dag 10

De laatste dag

10.03.2012

Het is een dag van inpakken en genieten voor de laatste keer. Butler Ronaldo stelt voor om te helpen. Gisterenavond heeft hij ons verrast door onze koffers schoon te maken en klaar te leggen. Kunnen we hem niet mee naar huis nemen?

De hoogtepunten van de bezoeken aan de havens en het land worden voor u uitvoerig beschreven. Alle teksten en foto's zijn van de hand van de gerenommeerde fotograaf / journalist, Mr Pascal Baetens.

Pascal Baetens (Leuven, 1963) maakt al meer dan 15 jaar reisreportages voor tijdschriften als Elle, Menzo, Out-Side en Feeling. Naast reisreportages heeft hij ook mode- en portretwerk op zijn actief. Zijn artistieke naakten werden tentoongesteld van China tot Californië en wereldwijd gepubliceerd in boeken en tijdschriften. In 2008 ontving hij hiervoor de “Master Qualified European Photographer” titel, de hoogste onderscheiding van de Europese federatie van beroepsfotografen FEP. - www.pascalbaetens.com

Cruise Consulting ctr BVBA - Lic A 6231 - BE-0480 501 970 - Dijkstraat, 3 - Sint Lenaerts, 2960 - info@silversea-experience.be